מאמרים

התפרצות הקולינריה ושוק המזון - חלק 2

"מאסטר שף", תוכנית הבישול המוכרת והנצפת ביותר בישראל, רק חיקוי של סדרה זהה מחוץ לארץ, שברה שיאי רייטינג מדהימים בעזרת מרצפות אטלקיות והצליחה מעבר לכל המצופה. כך הטלוויזיה מפיקה פירות עסיסיים, והודות לכל החשיפה הציבורית המוקרנת מול עיני כולנו, אותם כולנו ממהרים לאכול מנות מוכרות במסעדות או לכבוש את השווקים על כל פניהם.

בתחום המסעדות? יש לחשוב באופן אסטרטגי, אופנתי ויצירתי. למקום חדש כדאי שיהיה קונספט מיוחד משלו, בין אם באופן השירות ובין אם בצורה בה אורזים את האוכל או הרטוב המיוחד שמורחים על הלחמניה. יש למקמם מסעדות באזורים המתאימית לאופי המסעדה, שהרחוב כולו יקום לתחייה. אם רוצים ללכת על שיטה אפילו יותר בטוחה ופחות כללית, יש להציע קונספט ושותפות כלשהי לשף מוכר, הרי שפים הפכו לסלבריטאים מוכרים ברחובות עירנו.

לבסוף, ישנם את השווקים וחנויות המזון. מאות אלפי אזרחים הרעבים לתחושת תרבות וצריכת מזון נוהרים אל אתרי הקנייה לרגל. משווקי איכרים פלצניים לשווקים מלוכלכים המריחים מדגים. מחנויות בוטיק למזון מיוחד בצנצנות קטנות לרשתות המזון הגדולות. כולם נהנים מהחשיפה לעולם ותרבות המזון. אם לומר את האמת, לא אופתע אם אלמד על יוזמת טיולים מאורגנים בשוק האיכרים שנפתח בנמל תל- אביב. עם הביקוש כיום למזון, הענף רק נוסק וצומח.

חזרה לחלק ראשון